Follow your own path
Moeder van 12- jarige zoon- “Wat zo ontzettend prettig is aan Anne-Marie, ze kijkt echt naar het kind als individu en past haar begeleiding aan op de behoefte van het unieke kind. Bij mijn zoon was de aanpak al na een paar sessies zichtbaar en daarmee gingen zijn resultaten op school vooruit. Ook haar terugkoppeling van de sessies zijn kundig en waardevol.”
Mederwerkster huurcommissie – “Toen bij mij dyslexie was vastgesteld, was ik lichtelijk in paniek. Enerzijds verklaarde dit een hoop, anderzijds was het ineens een gegeven. En daar liep ik vast. Ik was onzeker, omdat ik het gevoel had dat ik nog harder mijn best moest doen en ervaarde daardoor veel stress.  Al snel kwam ik uit bij Anne-Marie. Wat was het fijn om direct begrepen te worden! In meerdere individuele sessies heeft zij mij laten zien wat dyslexie is en hoe je hiermee om kunt gaan. Los hiervan, heeft ze mij vooral laten inzien en voelen dat dyslexie geen beperking is. Hierdoor ben ik anders naar mezelf gaan kijken en ontstond er ruimte om mijn kwaliteiten te zien. Dit alles heeft ertoe geleid dat ik meer zelfverzekerd ben. Naast haar fijne persoonlijkheid vond ik ook haar aanpak tijdens de sessies zeer prettig: zij gaf aandacht wat op dat moment (extra) aandacht nodig had! Bedankt Anne-Marie!”
Moeder van 17- jarige dochter -“Mijn dochter was eigenlijk na het intakegesprek van 1,5 al een heel ander kind. Ze herkende zoveel van wat er werd gezegd. Ze was niet dom, ze had alleen dyslexie. De coaching van BuroBlooming heeft geresulteerd in het feit dat mijn dochter steeds zelfverzekerder, zelfredzamer, vrolijker en leergieriger door het leven is gaan stappen.”
Marktonderzoekster bij marketing bedrijf – “Het coachingstraject is zeer waardevol geweest voor mij. Dit was voor het eerst dat er aandacht werd besteed aan mijn dyslexie. Tijdens de sessies zijn we ingegaan op de kern van dyslexie, hoe hier mee om te gaan en hoe ik dit in mijn werk kan toepassen. Zeer leerzaam, effectief, veel herkenning. Het heeft mij handvaten geboden om hier in de praktijk beter mee om te kunnen gaan.”
Reacties leerlingen uit het voortgezet onderwijs na de training ‘Effectief Leren’

‘Eerst dacht ik dat ik minder was dan andere, nu begrijp ik dat ik gewoon anders informatie verwerk en dus anders leer.’

‘Het is zo fijn om te weten dat ik niet alleen ben en dat andere het ook ‘hebben’. ‘

‘Het mindmappen helpt me bij het maken van een planning.’

‘Ik kan nu beter aan docenten uiteggen wat dyslexie is en ook uitleggen wat ik nodig heb.’

‘Het concentreren gaat veel beter en ik heb meer rust als ik bezig ben met school.’

Hoofdscheepswerktuigkundige 54 jaar – Ik heb de 4 daagse intensieve training “effectief werken met dyslexie” gevolgd bij Anne-Marie.

Omdat ik vaar in een schema van 1 week op/1 week af was het lastig om de training te kunnen volgen zoals aangegeven in de agenda van BuroBlooming. Anne Marie heeft daarop aangeboden om de training (een op een) te gaan doen op elke vrijdag in de week dat ik thuis ben. Zo was het ook voor mij mogelijk om deze training
te volgen, waarvoor ik haar nog erg dankbaar ben.
De training heeft mij heel veel inzicht gegeven over het rechts breinig zijn en de consequenties daarvan.
Ik heb een paar handvatten gekregen zoals ‘mind mappen’ en ‘snel lezen’ en ben ook meer bekend geworden met mijn talenten en kwaliteiten als rechts breinige. Hierdoor heb ik ondanks het anders zijn, meer rust en zelfvertrouwen gekregen met een sterker zelfbeeld.
De training is tamelijk intensief en daarom was het fijn dat de training plaats vond in een heerlijk rustige bosrijke omgeving.
Met het afgesproken schema ontstond er tussentijds veel ruimte om de opgedane ervaringen en nieuwe informatie te verwerken.
Ik zou het iedereen “die het betreft” willen aanraden om te zien welke mogelijkheden Anne-Marie met “BuroBlooming” te bieden heeft.”
Moeder van 15-jarige dochter -“Eigenlijk weet ik niet goed in woorden te vatten hoe waardevol ik je begeleiding van Raya heb gevonden..Ik ben met jou in contact gekomen als huiswerkbegeleider voor Raya, ze was 13 jaar toendertijd, halverwege de brugklas.

Je begeleiding sloot je precies aan op wat ze nodig had. En bleek zoveel meer te behelzen dan het uitleggen van de lesstof. Ruim twee jaar heb je Raya begeleid, en iedere keer, zonder uitzondering kwam ze opgewekt en blij bij je vandaan. Altijd voldaan over wat er gedaan was en telkens weer in haar kracht, ontspannen en met meer zelfvertrouwen. Wat mij altijd zo geraakt heeft, en nu weer nu ik je erover schrijf, is dat jij Raya zag. Jij zág haar, dwars door de uitdagingen van school heen, voorbij de onzekerheid, gewoon helemaal, inclusief uitdagingen en talenten. En dat echte oprechte contact, was zo een prettige basis -en misschien wel voorwaarde-, waar vandaan bezig te gaan met de stof. Naast de geduldige en creatieve inhoudelijke uitleg, waarbij je zo goed wist aan te sluiten waar Raya zat, leerde je haar ook vooral hóe te leren. Raya had als uitdaging o.a. moeite met concentreren. Jij hebt haar leren begrijpen hóe ze denkt,  en wat ze daarin nodig heeft. Ze blijkt een beelddenker te zijn. De informatie die dit ons allebei gaf, werkte heel verhelderend en was ook empowering voor Raya. Ineens bleek een “negatief aspect” een heel mooi talent te behelzen, dat niet kunnen concentreren werd omgebogen, Je leerde haar visueel te werken, met kleuren, mooie planningen, mindmaps en manieren te vinden die bij haar creatieve denkwijze aansloten. Ineens was een “probleem” een “kracht” geworden, want beelddenkers denken heel snel, kunnen out of the box denken, zijn creatief, om maar een paar aspecten te noemen. En dit “ombuigen” van iets wat belemmerend werkt naar iets wat bekrachtigend werkt, heb ik als een van jouw talenten ervaren.

Raya vindt je ook zo aardig, vond je rust en je volle aandacht erg fijn. Ze vond je goed op zoveel vlakken, qua school in verschillende vakken, maar ook mentaal als ze met dingen zat hielp je haar. Je hulp is altijd vol aandacht en concreet. Je hebt verschillende handige concrete tips, zowel voor schoolwerk, als voor hoe je je pauzes het beste kunt invullen, als voor communicatieve vaardigheden en omgaan met situaties in school of privé. Je bureau heet niet voor niets “blooming”; you really help people to blossom! Er wordt doelgericht en stevig gewerkt, maar zeker ook gelardeerd met humor en lichtheid.”

  • Volg ons