Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Overeenkomst 

Er is sprake van een overeenkomst tot het geven van coaching, training of opleiding als deze door de opdrachtgever/klant is aanvaard. Deze kan schriftelijk of mondeling tot stand komen. Een schriftelijke bevestiging vindt plaats vóór aanvang van het traject wanneer dit een hele dag, meerdere dagen of meerdere afspraken beslaat. De bevestiging geeft een omschrijving van de opdracht, de annuleringsvoorwaarden en het tarief. 

Artikel 2 – Goed Vakmanschap 

Blooming training & coaching zal de opdracht naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. 

Artikel 3 – Afzeggen afspraken coaching (losse afspraken) 

Voor het afzeggen of verzetten van afspraken voor coaching:

Dit zijn afspraken die per keer worden afgesproken met de client. Er is geen spraken van een traject (zie artikel 4)

  • • Afspraken kunnen meer dan 24 uur van tevoren kosteloos worden afgezegd. 
  • • Indien een afspraak binnen 24 uur wordt afgezegd, wordt het hele bedrag in rekening gebracht. 

Artikel 4 – Afzeggen coachtraject, training of workshop 

Indien de annulering van een coachtraject, training of workshop door de klant plaatsvindt binnen een termijn van vier weken voor aanvang van de training, kan Blooming training & coaching de volgende kosten in rekening brengen: 

  • vier tot drie weken voor aanvang v.d. activiteit: 40% van de overeengekomen kosten van de dienst; 
  • drie tot twee weken voor aanvang v.d. activiteit: 60% van de overeengekomen kosten van de dienst; 
  • twee weken tot één week voor aanvang v.d. activiteit: 80% van de overeengekomen kosten van de dienst; 
  • laatste week voor aanvang v.d. activieteit: 100% van de overeengekomen kosten van de dienst. 

Artikel 5 – Overmacht 

De regels onder punten 3 en 4 gelden in alle situaties, tenzij er sprake is van overmacht. 

Omstandigheden die overmacht kunnen veroorzaken zijn: 

  • ongelukken, langdurige ziekte of het overlijden van de klant; 
  • stakingen en extreme weersomstandigheden. 

Een dergelijke situatie dient wel direct aan Blooming training &coaching te worden gemeld. Onder overmacht valt niet ziekte wegens een geschil tussen werknemer en werkgever.

Artikel 6 – Ziekte e.d. binnen Blooming training & coaching 

Indien de coach/trainer/door buitengewone omstandigheden, zoals ziekte, niet ter beschikking is op de afgesproken dag en tijd, verplicht deze zich om dit per direct aan de klant mede te delen en binnen een voor beide partijen acceptabele termijn een andere datum te plannen. 

Artikel 7 – Factuur betalen 

De opdrachtgever tot coaching, training of opleiding dient de factuur binnen 15 dagen na factuurdatum te betalen.

Artikel 8 – BTW 

Over de overeengekomen prijs wordt 21% B.T.W. geheven. 

Artikel 9 – Eigen verantwoordelijkheid 

Bij deelname aan coaching, training of opleiding blijft de verantwoordelijkheid voor enig handelen of nalaten bij de klant zelf. De klant draagt zelf de verantwoordelijkheid voor eventuele gevolgen van de deelname. De coach/trainer, noch Blooming training & coaching zelf, kunnen aansprakelijk worden gesteld voor enig handelen of nalaten van de klanten en/of de gevolgen van deelname aan de activiteit. 

Artikel 10 – Geheimhouding 

De coach/trainer is zowel tijdens als na afloop van het coachtraject tot geheimhouding verplicht en behandelt de gegevens als vertrouwelijk. 

Artikel 11 – Klachtenregeling 

Blooming training & coaching heeft een klachtenregeling. Indien u een klacht heeft, kunt u deze richten aan de directie. Uw klacht wordt dan binnen 14 dagen in behandeling genomen.